Interviu: Chambers

Dupa ce ne-am distrat de minune in Bomb Room, i-am luat putin la intrebari pe cei de la Chambers. Interviul acordat in exclusivitate pentru Escape Central este mai jos: 

 

afis bomb room

 

 

Escapecentral.ro: Care este povestea Chambers? De ce Escape Rooms?

Chambers: La intrebarea asta raspunde Iulian. :) Am fost atras dintotdeauna de jocuri de gandire si atentie. Si nu ma refer doar la placerea generala de a accepta o provocare intelectuala. Ma refer la jocuri concrete, de la cele ale testelor Kangourou – in scoala, la puzzle-uri Hanayama. Jucasem diverse genuri inrudite virtuale (quest, adventure, mystery) si chiar cateva escape the room, dar nu mi-am imaginat ca ar exista versiuni reale pana cand, pe 2 ianuarie 2014, am fost la “The Dungeon”, in Cluj. Cumuland pasiunile pentru puzzle-uri, psihologie, DIY, am simtit ca “I’m meant for it”. Planurile pentru camera Davewriter au inceput chiar in seara de 2 ianuarie 2014. O cutie cu compartiment secret o aveam deja de ceva timp. :) In mai 2014 am deschis, lansand prima noastra camera. Ne-am dorit sa cream totul de la 0, iar Davewriter este un personaj inventat de noi. Cuvantul Davewriter nu exista inainte de Chambers. Acum Agentia Davewriter este renumita – e aici, la Izvor. :)

 

Escapecentral.ro: Am vizitat Bomb Room si ne-a placut. Povestiti-ne despre Bomb Room: cat ati lucrat la ea si care e povestea ei? Cum a evoluat camera de la Davewriter’s Chamber la Bomb Room?

In primul rand, profitam de ocazie sa mentionam ca Bomb Room este un alt joc fata de Davewriter’s Chamber. Intr-adevar, actiunea din Bomb Room este ca o continuare a povestii anterioare, cea a Agentiei Davewriter, insa jocul este unul nou, cu puzzle-uri diferite si cu mult mai mult suspans. Obiectele de mobilier au fost modificate pentru a gazdui automatizarile necesare.

Initial, am dorit doar sa adaugam o bomba in jocul din Davewriter. Aparitia ei in camera a fost intarziata cu o luna din cauza vamii de la Posta Romana. Platisem pentru cea mai rapida livrare internationala (maxim 5 zile lucratoare), bomba a ajuns in 3 zile in vama in Romania, iar de acolo la noi in inca aproape o luna (era o bomba, na!). Dupa introducerea bombei si schimbarea unor puzzle-uri mai vechi din camera, am lansat prima versiune, insa tot primeam intrebari (si solicitari) de la fostii jucatori referitor la cine poate sa joace noua versiune si cine nu. Asa ca, avand in vedere si ca o parte din puzzle-urile din Davewriter fusesera reproduse in alte camere de escape, am decis sa sacrificam in intregime camera si sa cream ceva cu totul nou. Asa a aparut versiunea actuala a Bomb Room, care poate fi jucata si de cei care au jucat Davewriter. In total, a durat 2 luni schimbarea completa.

poza2

 

Escapecentral.ro: Bomba din camera e foarte tare: arata cool, are timer, are efecte speciale. Spuneti-ne mai multe despre ea!

Placuta de la baza bombei este comandata de la un producator din SUA, programata conform unor prime specificatii ale noastre. Are la baza o placa Arduino si a fost reprogramata cu noi cerinte, aici, in Romania. Ea interactioneaza, mai departe, mai multe dispozitive, in asa fel incat sa fie cat mai vie :P pe parcursul si, mai ales, la finalul jocului. Are si o parte decorativa, care o face sa arate mai inspaimantator.

 

Escapecentral.ro: Care sunt impresiile jucatorilor despre camera? Care sunt principalele puncte de atractie si diferentiere fata de celelalte camere din Bucuresti?

In primul rand, e o diferenta de abordare a misiunii. Bomb Room poate fi jucata, la fel de bine, si cu usa descuiata. Misiunea nu mai este sa evadezi, ci sa dezamorsezi bomba. Jucatorul nu ajunge din greseala captiv in camera, ca in versiunile clasice, ci, de data asta, prezenta lui in camera cu bomba este intentionata, pentru ca echipa a fost chemata sa dezamorseze bomba. Desigur, preventiv, usa este si incuiata, ca sa nu fuga jucatorii de bomba in ultimele secunde. :))

Puzzle-urile sunt foarte logice, insa, prin originalitatea cu care sunt implementate, ii provoaca si pe cei mai experimentati jucatori. Unul din puzzle-uri, caruia multi jucatori ii intuiesc rezolvarea, este considerat adesea in timpul jocului “tehnic imposibil”. Un alt atu al camerei, care a existat dintotdeauna la Chambers, este varietatea. Camera contine elemente din domenii diferite, iar abilitatile necesare sa rezolvi rapid toate tipurile de puzzle-uri sunt rar intalnite la un loc la o singura persoana. De aceea, la fiecare joc, contribuie intreaga echipa.

Camera este foarte bine primita. Jucatorii finalizeaza jocul asa cum speram – transpirati de emotii (exista climatizare in camera, deci stim sigur ca e de la emotii). Iar daca si dezamorseaza bomba, de obicei danseaza. :) Nu glumim. E si normal – tocmai ai dezamorsat o bomba…

 

Escapecentral.ro: Ce parere aveti despre piata de escape rooms din Bucuresti? Dupa ce am vazut nenumarate camere noi in lunile de vara, acum ritmul s-a mai domolit, si unele camere chiar s-au inchis. Cum vedeti viitorul?

Odata cu competitia intre camerele de escape, asteptarile jucatorilor au crescut. Camerele nou deschise trebuie sa fie inteligente, tehnologizate, impunatoare. Asta necesita atat pricepere, cat si investitii mari. Conceptul evolueaza si e normal sa exista o filtrare. Se vor deschide in continuare escape room-uri, insa cred ca pana la sfarsitul lui 2015 nu vor mai ramane in Bucuresti mai mult de 40 de operatori.

afis electric chair

 

Escapecentral.ro: Ca veni vorba de viitor, care sunt planurile voastre? Stim ca lucrati la o noua camera, Electric Chair. Ce ne puteti spune despre ea? Cand vom putea sa o jucam?

Rezervarile la Electric Chair sunt deschise (pentru date incepand cu 30 octombrie). La Electric Chair putem spune ca lucram inca de la deschiderea Chambers, din mai 2014. :) Pe hartie, camera a trecut deja prin 3 versiuni, chiar daca nu a fost jucata in realitate. Electric Chair este, ca si Bomb Room, o provocare pe viata si pe moarte. Bomb Room si Electric Chair sunt ambele, real action games. Expresia ne apartine si defineste camerele de joc in care misiunea jucatorului este una cu miza mai atragatoare decat gasirea cheii finale, iar metoda de joc implica actiune. In Electric Chair, jocul incepe cu un membru din echipa legat pe scaunul electric. Acesta este, conform povestii camerei, cel care va fi executat primul din grup.

Scaunul electric din camera este o reproducere in marime naturala a unui scaun electric (real) celebru din Statele Unite. Doar ca al nostru este mult mai interactiv. :) Mai multe puteti afla venind la un Real Action Game, la Chambers. :P

 

Escapecentral.ro: Multumim!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>