Interviu: Murder Corporation

Murder at the Royal Mansion este un nou concept de Real Life Game de la Murder Corporation (gasiti mai multe detalii despre joc aici). Am jucat, ne-a placut, am intervievat :) Gasiti interviul despre joc mai jos. 

mrm-736x414

 

Escape Central: Prin ”Murder at the Royal Mansion”, Murder Corporation vine cu un concept nou în România. Care e povestea acestui proiect? Cum v-a venit ideea?

Murder Corporation: Ideea pentru un joc de asemenea anvergură nu ne-a picat din cer așa, dintr-o dată… În schimb, s-a dezvoltat de-a lungul timpului din mai multe idei mici și a evoluat cu fiecare pas. Poate fără să fim conștienți de asta, eram în căutarea a ceva nou, ceva care să-i intrige din nou și cât mai mult pe cei pe care i-am bucurat deja cu jocurile noastre escape-room. La asta am dovedit deja că ne pricepem, deci trebuia să ducem asta pe alte culmi.

Concret, înainte de a fi provideri de entertainment, suntem în primul rând mari consumatori. Suntem extrem de pasionați de jocuri, mistere și alte provocări de acest fel și am constatat cu tristețe că piața din România nu oferă, din păcate, prea multe opțiuni în acest sens – în afară de escape-rooms.

Dacă, de exemplu, îți dorești ca împreună cu iubitul/iubita, gașca de prieteni apropiați sau colegii de la serviciu să petreceți o seară întreagă de distracție “cu de toate” – cină, drinks, joc live, activități mai lungi de una sau două ore sunt greu spre imposibil de găsit. Puteți să ieșiți cu toții într-un bar, să jucați un board-game, să mergeți la un stand-up la teatru sau la film și… cam atât. Statele Unite, de exemplu, precum și câteva țări din Europa, abundă în astfel de jocuri, 100% immersive, în care poți efectiv să te rupi complet de realitate și să te transpui într-o altă lume, să fii altcineva pentru o seară, să-ți testezi limitele, abilitățile și logica, să te joci “smart” și altfel…

Astfel că ideea de Murder Corporation a venit în primul rând în urma identificării acestor lipsuri pe piață. Ne-am gândit concret ce ne-ar plăcea nouă să experimentăm, în cele mai mici detalii:

  • decor și ambient care să te transpună instant într-un mansion opulent din anii 40;
  • spațiu amplu de desfășurare: o întreagă casă pusă la dispoziția jucătorilor;
  • un rol extrem de bine definit pe care fiecare personaj îl joacă pe parcursul întregii seri, din toate punctele de vedere (costum, accesorii, stil de exprimare, gesturi, interese personale, secrete, relația cu victima etc.);
  • interacțiune live cu actori care să te “bage și mai mult în film”;
  • aperitive: având în vedere că vorbim despre un joc care durează 3 ore – 3½ ore și întregul act este plasat în timpul serii (cu începere de la ora 19:30) nu se putea să nu “asezonăm” cu un câteva gustări, așa cum ne-ar placea nouă; lista de preparate atent selecționate și pregătite cu drag de un furnizor ales pe sprânceană, băuturi răcoritoare și dulciuri care să dea mai multă savoare întregii experiențe și bineînțeles nelipsitul pahar de șampanie de welcoming;
  • probe inedite, crime scene analysis și forensics, deducție logică: fiecare dintre noi s-a întrebat la un moment dat, în timp ce urmărea un serial cu detectivi sau citea vreun roman polițist, ce ar fi fost în stare să facă sau să deducă, dacă ar fi fost în rolul personajului principal: ar fi reușit să analizeze corect scena crimei? Ar fi fost în stare să afle motivele tuturor suspecților? Și în cele din urmă, ar fi “nimerit” adevăratul criminal? Jocul creat de noi bifează toate aceste aspecte, fără să necesite cunoștințe din exterior sau de specialitate;
  • fun: deși analizăm circumstanțele în care a fost comisă o crimă, nu uităm niciun moment că este vorba despre un joc care își propune nu numai să lucreze mintea, ci și să distreze din plin. Seara este piperată cu tot felul de momente de teatru menite să genereze diverse reacții, cu focus evident pe situații cât se poate de comice :)
  • punct culminant: întreaga seară este gândită pe un anumit tempo, care evoluează către un punct culminant, pe care preferăm să îl păstrăm secret ;)
  • give-away: la plecare, oferim un mic suvenir care are însă un dublu rol: cel de cadou/amintire și un alt rol, pe care participanții îl vor descoperi odată cu lansarea următorului nostru joc.

 

Escape Central: La realizarea jocului au lucrat trei echipe cunoscute pentru escape-rooms. Cum a decurs colaborarea și cât ați lucrat la pregătirea jocului?

Murder Corporation: Într-adevăr, acest joc este născut dintr-un parteneriat între, credem noi, 3 dintre cele mai apreciate companii de escape-room din București: The Codex, LOCKEDup și TROLL Escape Rooms. Nu este primul proiect dezvoltat între noi, însă cu siguranță este cel mai amplu. Deocamdată. :)

Faptul că facem lucruri împreună nu este de mirare, suntem prieteni foarte buni, ne apreciem și respectăm reciproc și știm că putem face lucruri mari împreună. Ne-a fost clar și că un proiect de o asemenea anvergură este aproape imposibil de dezvoltat de o singură persoană sau chiar două, așa că în mod natural, încă de la început a fost vorba despre un proiect comun.

A început încet, cu întâlniri la prânz, cu brain-stormings despre ”ce-ar fi dacă”, ”dar dacă am face așa”, ”uau, și cât de tare ar fi să facem asta” și s-a dezvoltat rapid în liste de personaje, trăsături de caracter ale acestora, idei pentru elemente de costum, alegerea victimei și legăturile acesteia cu fiecare dintre personaje, arme potrivite pentru crimă, motive și dezincriminări și așa mai departe. După asta, a venit vremea găsirii spațiului în care se va desfășura jocul și amenajarea lui – acțiunea se petrece în 19 septembrie 1940, așa că spațiul trebuia să arate ca o locuință, un ”mansion” din acea perioadă. Mai în glumă, mai în serios, contrar aparențelor, toată munca fizică de amenajare a spațiului a fost munca cea mai ușoară – greul (dar și fun-ul nostru) a venit la crearea poveștii din spatele jocului.

Însă nu ne plângem, nici vorbă. A fost o reală plăcere să construim fiecare personaj, detaliu cu detaliu, și să vedem cum toată povestea crește ca un copil sănătos și pus pe șotii. Rezultatul este un joc logic, în care nimic nu scârțâie, totul are sens și după care fiecare jucător spune ”da, are sens, firește, cum de nu mi-am dat seama?”

De la încolțirea ideii și până la primul test cu prietenii noștri, s-au scurs aproape 9 luni. Să vedeți apoi ce înseamnă să vrei să promovezi pe net un concept care conține cuvântul ”murder”… Credeți că Google sau Facebook acceptă din prima? :)

 

Escape Central: Cui se adresează ”Murder at the Royal Mansion”?

Murder Corporation: Simplu, oricui este pasionat de povești polițiste, de seriale de investigație (vi-l mai amintiți pe detectivul Columbo? Sau ”Murder she wrote”?), de teatru interactiv și bineînțeles, nu în ultimul rând, de escape-rooms – jocul împrumută și elemente din escape-rooms, nu ne-am putut abține… :)

Jocul nostru durează cam o seară întreagă, include șampanie, aperitive și băuturi răcoritoare, conține și puțină actorie din partea jucătorilor, dar mai ales din partea echipei noastre, a organizatorilor și se termină cu… well, finalul rămâne să fie descoperit de jucatori. ;)

Chiar dacă cineva ar putea sta pe gânduri, crezând că jocul se adresează doar persoanelor extroverte, nu este nici pe departe așa. Personajele pe care le primesc jucătorii pentru interpretare sunt foarte complexe și diferite între ele, unele dintre ele destinate a fi în centrul atenției, altele mai retrase, așa că pentru a ne asigura că fiecare jucător primește rolul pe care îl poate interpreta cel mai bine, cu câteva zile înainte de eveniment le cerem acestora să completeze un mini-formular cu câteva întrebări. Acestea ne ajută să cunoaștem personalitatea celui care va participa la joc. Astfel, ne asigurăm că fiecărui jucător îi va fi cât mai natural să interpreteze rolul din joc.

 

Escape Central: Care sunt reacțiile jucătorilor? Cum reușesc aceștia să intre în atmosfera de joc, ținând cont de particularitățile sale?

Murder Corporation: Am organizat deja peste 20 de reprezentații până acum și fără excepție, toate s-au dovedit a fi ”a blast”. Jucătorilor le este foarte ușor să-și intre în rol când observă detaliile decorului, costumele și momentele de interpretare ale echipe noastre menite să spargă gheața de început. În primele reprezentații, am fost surprinși de cât de dispuși au fost participanții să renunțe la identitățile lor reale și să adopte numele și trăsăturile de caracter ale personajelor pe care le interpretează. ”Doctorul” te întreabă de sănătate și încearcă să te convingă să participi la studiile sale clinice, ”Primarul” vrea să te convingă să îl votezi ca primar în următoarele alegeri, iar ”Preotul” rostește Doamne-ajută ori de câte ori treci pe lângă el. Din pantofii noștri, ai organizatorilor, a fost nevoie de 2-3 reprezentații să ne obișnuim cu asta, dar este și va rămâne cu siguranță o bucurie nemărginită să vezi cum oamenii interpretează personajele create de noi exact așa cum ne-am gândit că ar trebui să o facă și de multe ori peste așteptări.

Un moment pe care nu-l vom uita niciodată… este cel în care unul dintre personaje, care are ca trăsătură de caracter ”ușurința” cu care se descurcă atunci când este nevoie să strângă bani, a reușit să-i ”vândă” unui alt personaj un obiect de recuzită de pe masă, de altfel disponibil și accesibil oricui, oricând în timpul jocului. Vă dați seama cât de persuasiv a reușit să devină în rolul său? :)

 

Escape Central: Cum vă plac rolurile voastre în cadrul jocului? E la fel de distractiv ca pentru jucători?

Murder Corporation: În primul rând rolurile noastre în ceea ce privește acest joc sunt acelea de creatori. Având în vedere că este vorba despre o asociere între trei operatori de escape-rooms, echipa este ceva mai mare și fiecare și-a adus aportul și a dat personajelor o notă personală. Vrem să tratăm cu profesionalism fiecare aspect al jocului, iar faptul că printre noi avem și un regizor cu acte în regulă ne-a ajutat să formăm o echipă de “actori” care să ofere publicului acel feeling de teatru, de scenetă.

Distractiv? Bineînțels! Dar mai mult decât atât este senzația de satisfacție pe care o avem atunci când constatăm că pe lângă echipa nostră de interpreți,  la fiecare reprezentație avem parte de vreo douăzeci și ceva de actori neprofesioniști (participanții) care chiar dacă sunt ”la prima interpretare”, își joacă rolul exact așa cum a fost gândit, de parcă ar fi citit scenariul dinainte.

 

Escape Central: Ce planuri de viitor aveți cu acest proiect? Așteptăm cu nerăbdare episodul doi! Veți mai aduce noutăți în episoadele viitoare?

Murder Corporation: Următorul joc pe care ne propunem să îl lansăm va fi diferit din multe puncte de vedere: temă, schelet de joc, probe, modalitate de rezolvare etc. Ne dorim în primul rând să spargem canoane, să venim cu idei fresh și out-of-the-box constant și să ne ținem audiența mereu “în alertă”, astfel încât fiecare joc marca Murder Corporation să fie o surpriză și o experiență complet inedită.

Am început deja lucrul la următorul proiect și sperăm să îl putem definitiva cât mai repede. Procesul de creație este însă destul de solicitant și de complex și un lucru este cert: nu va ieși pe piață până când nu va fi 100% perfect din punctul nostru de vedere. :)

 

Escape Central: Multumim!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>