Interviu The Codex – jocurile escape room si pandemia Covid19

Pandemia Covid19 ne-a afectat pe toti, iar jocurile escape room nu au facut exceptie. I-am intrebat pe operatorii din Bucuresti despre modul in care au fost afectati, proiectele lansate si masurile implementate in aceasta perioada, si planurile de viitor. Vom publica raspunsurile primite in serial, cate unul la doua zile, in ordinea primirii lor. 

 

Escape Central: Cum v-ati descurcat in aceasta perioada dificila?

The Codex: În cazul nostru a fost (și încă mai este) într-adevăr o perioadă destul de dificilă. Din 11 martie și până pe 15 iunie am fost închiși complet, iar după data de 15 iunie media de rezervări lunare a scăzut cu aproximativ 70% față de aceeași perioadă în anii trecuți.  Momentan suntem într-un stadiu de luptă pentru supraviețuire și încercăm constant să găsim soluții pentru a ne continua activitatea. Trecem probabil printr-un moment cheie al acestei industrii, o industrie care încă nu a ajuns la un nivel de maturitate și va fi nevoie ca fiecare persoană implicată în acest domeniu să își aducă aportul pentru ca această industrie să supraviețuiască.

Aveam planuri mari pentru anul 2020, atât dpdv extindere cât și lansare de jocuri noi, motiv pentru care în februarie am achiziționat TROLL Escape Rooms, cu gândul de a construi două jocuri noi in locația de la Universitate.

După ele trebuia să urmeze jocul de vară “A Hollywood Murder Mystery”, urmat de camera Moulin Rouge de la noi (la care lucrăm deja de destul de mult timp) și apoi Addams Family – un escape the mansion spooky, dar funny, în stilul caracteristic al temei. Pandemia ne-a dat peste cap toate planurile și am decis să reorganizam totul astfel încat anul acesta să lansăm mai întâi A Hollywood Murder Mystery și apoi (sperăm în octombrie sau noiembrie) Addams Family. Moulin Rouge rămâne pe listă, însă este de departe cel mai complex, mai ambițios și mai costisitor proiect al nostru, motiv pentru care am decis să îl amânam pentru 2021.

Per total, datorită investițiilor făcute și a situației incerte, cheltuielile noastre au crescut, iar incasările s-au diminuat considerabil. Însă rămânem optimiști că această perioadă va trece și vom reuși să o depășim cu bine și să ne reîntoarcem cât mai repede la ceea ce iubim să facem de fapt: experiențe cât mai inedite și cât mai entertaining pentru clienții noștri.

 

Escape Central: Camerele sunt deschise in acest moment? Daca da, ce masuri de protectie impotriva raspandirii Covid-19 ati adoptat pentru jucatori?

The Codex: Da, toate camerele noastre sunt deschise în acest moment, mai puțin camera Bike Room de la TROLL pe care am închis-o la începutul anului, când urma să o transformăm în alt joc. Legat de măsurile de protecție, am vrut încă de la început să ne asigurăm de două lucruri: că atât jucătorii noștri cât și noi (întreaga echipă The Codex + TROLL) suntem în siguranță. Pentru acest motiv, practicăm următoarele măsuri de precauție:

  1. Accesul în incinta noastră se face exclusiv după spălarea și dezinfectarea mâinilor (dezinfectantul este pus la dispoziție de noi) și a încălțărilor (prin intermediul preșurilor îmbibate cu substanțe biocide).
  2. Toate spațiile de joc sunt aerisite înainte și după fiecare rezervare. Toate suprafețele de joc sunt dezinfectate înainte și după fiecare rezervare, atât cu substanțe biocide cât și cu ajutorul lămpilor UV-C cu putere mare de dezinfectare. Lămpile UVC elimină cu succes micro-organismele de pe toate suprafețele (viruși, bacterii, acarieni, insecte).
  3. Pe durata interacțiunii cu personalul The Codex, purtarea măștii este obligatorie. În cazul în care jucătorii nu au/ uită masca de protecție, este suficient să o ceară de la noi la fața locului. Echipa noastră poartă mască de protecție pe toată durata interacțiunii cu clienții și respectă distanța de minim 2 metri.
  4. Persoanelor care afișează orice simptom asociat Covid 19 (tuse, strănut, febră, dureri în gât) li se interzice accesul la joc. Suntem bineînțeles conștienți că în aceasta perioadă de vară strănutul poate fi cauzat și de alți factori cum ar fi alergiile, însă preferăm să nu ne luăm niciun fel de risc.
  5. Recomandăm ca plata serviciilor să se efectueze prin intermediul cardului bancar.
  6. Aceste măsuri sunt menite să ne protejeze pe toți și ne ocupăm personal de ele. În aceasta perioadă suntem prezenți la sediu zilnic, la fiecare rezervare, pentru a ne asigura că personalul nostru trece prin absolut fiecare pas al dezinfectării.

 

Escape Central: Ati lansat proiecte speciale in aceasta perioada? (jocuri online, jocuri mobile, jocuri ce pot fi descarcate de pe internet, etc). Care au fost reactiile jucatorilor?

The Codex: Nu am lansat niciun fel de joc online în această perioadă. Am cântărit mult posibilitatea de a face acest lucru, însă noi personal nu suntem cei mai mari fani ai experiențelor online. Deși am jucat câteva jocuri online excelente de la alți operatori, strict pentru noi nu este genul de experiență care să ne aline dorul de joc live.

Înainte de a fi operatori, suntem jucători înfocați și ne-a fost extrem de dor de un escape room adevărat. Noi am intrat în această industrie pentru ca iubim experiențele reale, live, la fața locului, unde putem atinge, auzi, simți și trăi pe pielea noastră fiecare provocare, fiecare efect special, fiecare sunet sau licăr de lumină. Există însă mulți jucători care apreciază și experiențele online și pentru ei, din câte știm, există multe opțiuni pe piață în acest moment.

Foarte curând însă vom lansa un proiect surpriză alături de cei de la Locked Up și Inside Rooms. Jocul va fi ceva complet nou pe piață, va avea o componentă predominat outdoor și o misiune extrem de atipică și cel puțin surpinzătoare! Este practic rezultatul ideilor noastre comune și are un scop imprevizibil și neobișnuit, la care suntem siguri că nimeni nu se așteaptă, dar pe care nu putem să îl comunicăm momentan.

Jocul se adresează pasionaților de aventură, celor cărora le place să experimenteze lucruri și senzații noi, echipelor care își doresc o provocare inedită pe care să o rezolve împreună într-un timp limitat (aproximativ 2 ore ½ – 3), în condiții speciale și cu o recompensă aparte :). Sperăm să îl lansăm până la finalul lunii august și așteptăm cu mult interes reacția publicului! :).

 

Escape Central: Ati lansat jocuri escape room noi in ultima perioada? Care au fost reactiile?

The Codex: Da, am lansat A Hollywood Murder Mystery, jocul nostru de vară, care este destul de atipic din mai multe motve:

Combină cele două mari pasiuni ale noastre: jocurile de escape și jocurile de murder mystery (pe care ne-ar plăcea enorm să reușim să le popularizăm și la noi în țară). De aceea, A Hollywood Murder Mystery are toate caracteristicile unui escape room (puzzle-uri care necesită atenție, lucru în echipă, spirit de observație etc.) dar și presiunea adăugată a unui murder mystery, care necesită fler, deducție, analiză, un pic de profiling J. Practic, jocurile de murder mystery te duc cel mai aproape de experiența reală a unui detectiv/ investigator, care strânge informații și trebuie să le analizeze, filtreze și la final să tragă o concluzie: Who Did It? How? And Why?

Al doilea motiv este setting-ul: jocul are loc atât outdoor (pe platourile de filmare ale Metro Goldwyn Mayer), cât și indoor (într-o rulotă mare care aparținea actriței din cea mai recentă producție MGM). Am achiziționat rulota anul trecut și am devenit foarte repede fani ai ideii de casă mobilă. Trasformarea ei într-o experiență de joc ne-a animat instant, în primul rând pentru că suntem conștienți că nu toată lumea a avut șansa de a păși într-un spațiu de tip rulotă/ caravană/ trailer și este chiar păcat. Pentru noi, primul pas în această rulotă a fost un fel de revelație J. Nu ne imaginam că poate arăta așa, nu ne imaginam că poate fi atât de funcțională și de surprinzătoare și ne-am dorit ca și clienții noștri să experimenteze aceleași senzații și mini-descoperiri J.

Al treilea motiv este partea de acting – interacțiunea cu un personaj pe durata jocului. Am bifat deja acest lucru cu jocul Prohibition, unde feedback-ul jucătorilor legat de actor a fost copleșitor și toată lumea ne-a confirmat cât de mult ajută la immersion/ la a te introduce “în film”. Noi am jucat în afara țării câteva jocuri cu actori și într-adevăr experiența per total se simte mai real, mai incitant. Pe lîngă asta, atât în cazul Prohibition cât și în cazul A Hollywood Murder Mystery, interacțiunea cu personajul face parte din joc și are un rol clar în rezolvarea puzzle-urilor, nu este doar “de fun”.

Datorită setting-ului, jocul este disponibil doar în lunile călduroase, în care vremea ne permite și joaca outdoor.  Feedback-ul de la echipele care au jucat până în prezent ne-a adus multă bucurie și satisfacție, pentru că intuiam că piața din România este pregatită și pentru experiențe mai atipice. Pe partea pozitivă am avut multe reacții de surprindere în legătură cu decorul, mood-ul și puzzle-urile, deoarece unele dintre ele sunt unice, destul de suprinzătoare și cu siguranță nu au mai fost văzute sau experimentate în alte locuri.

Pe partea mai puțin pozitivă, a trebuit să facem unele schimbări în urma testelor deoarce jocul s-a dovedit a fi de dificultate ridicată (8 sau chiar 9 din 10), primele echipe de teste nereușind să evadeze în timpul regulamentar (deși sunt echipe cu sute de jocuri la activ). Credem că am izbutit în prezent să aducem jocul la stadiul optim și așteptăm cu nerăbdare să vedem procentul de reușită al echipelor! Este important de menționat că jocul se pretează echipelor de 2, maxim 3 persoane și fără a da vreun spoiler e suficient să spunem că jocul este la potențialul său maxim la amurg ;).

Pentru informtii despre camerele The Codex si rezervari viziteaza www.thecodex.ro. Camere disponibile: A Hollywood Murder Mystery (lansata recent!), Challenge RoomsSecret SocietyProhibitionNot Another Vampire Story si Haunted Hotel.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>