Interviu The Codex despre camera Steampunk Chronicles

Interviu The Codex despre camera Steampunk Chronicles

Escape Central: Care este povestea realizarii camerei Steampunk Chronicles? De ce steampunk?

The Codex/Troll Escape Rooms: Cultura steampunk, filosofia si elementele curentului ne-au fascinat cu multi ani in urma, cand am descoperit si aprofundat aceasta tema prin intermediul unor carti si filme pe care le recomandam tuturor pasionatilor de SF si/ sau era Victoriana.

Amintim aici The Time Machine al lui H.G. Wells, scrierile lui Jules Verne si Phillip Pullman (His Dark Materials) si filme precum Hugo, Mortal Engines, The League of Extraordinary Gentlemen si chiar Wild Wild West sau Mad Max (nu chiar steampunk, dar are multe elemente din estetica mijlocului de secol 19).

Ne-am dorit inca din 2018 sa lansam o camera cu tematica Steampunk, dupa ce am jucat in prealabil in Budapesta si Berlin doua jocuri care se incadrau in acest tip de univers SF Victorian. Am remarcat insa doua “probleme” care ne-au determinat sa venim cu o alta abordare a acestei teme:

– Steampunk-ul este in primul rand despre creativitate, imaginatie foarte bogata, mecanisme neasteptate si inventii. Nu orice camera cu décor din metal, rotite si barometre devine automat steampunk. Ideea principala din spatele curentului este mai mult axata pe mecanisme inedite, originalitate, anticonformism si inventii ce pot influenta viitorul (automatoni, humanoizi, mini-universuri etc.).

– Steampunk-ul are o estetica absolut speciala, unica si foarte greu de confundat. Preia elemente din epoca Victoriana si le personalizeaza cu elemente lucrate cu multa grija, migala si atentie la detalii. Nu este industrial, nu este rece, nu este all metal, ci aduce o anume caldura, un spirit ludic greu de confundat.

Din pacate, desi ambele jocuri pe care le mentionam mai sus au fost excelente ca si puzzle-uri, am simtit ca le lipsesc aceste doua caracteristici cheie. Asa ca ne-am dorit sa aducem la viata propria noastra intelegere si interpretare a steampunk-ului, asa cum il percepem si “simtim” noi.

Escape Central: Cat a durat realizarea camerei? Cum ati conceput si realizat aceste decoruri si deviceuri foarte frumoase?

The Codex/Troll Escape Rooms: Cat o pandemie J. O parte din elementele camerei au fost concepute inca de la finalul lui 2018, insa lucrul efectiv la camera a inceput in 2020 cand am preluat, in ianuarie, TROLL Escape Rooms. Initial, tema Steampunk era planificata pentru locatia de la Codex, insa ne-am razgandit pe masura ce planurile noastre pentru Codex au luat o noua turnura.

Partea de constructie a decorului si a device-urilor a durat enorm. A inceput cu research si documentare serioasa a tuturor inventiilor de la final de 1800 si a continuat cu un proces amplu de proiectare si reinterpretare a lor intr-un cadru potrivit unui escape room. Am incercat, ca echipa, sa ne extindem spectrul de cunostiinte, de la programare si editare multimedia pana la modelare si printuri 3D, CNC, sudura, iluminat scenic si nu numai.

In afara de 2 piese de mobilier pe care le-am achizitionat si transformat, absolut fiecare element din camera a fost proiectat, construit, pictat, vopsit si decorat manual de noi. Pana si sistemele de lumini din camera sunt create de la zero pentru a raspunde perfect nevoilor specifice pe care le aveam.

Escape Central: Care sunt reactiile jucatorilor?

The Codex/Troll Escape Rooms: Am avut pana in prezent circa 100 de echipe si parerea unanima este ca Steampunk Chronicles este de departe cea mai buna camera lansata de noi. E cumva de asteptat ca orice creator de jocuri sa spere ca ultima camera lansata sa fie cea mai buna, pentru ca e normal sa evoluam de la joc la joc, sa invatam lucruri noi si asta sa se reflecte in experientele cele mai recente.

Dar lasand la o parte alte clasificari, am imparti publicul acestui joc in doua categorii: cei care sunt fani Steampunk sau au o idee generala despre concept, si cei care il descopera pentru prima data. Emotiile cele mai mari le-am avut cu prima categorie pentru ca stiam ca asteptarile vor fi destul de sus. Pentru cea de-a doua categorie ne-am straduit sa facem lucrurile cat mai clare din poveste, briefing si filmuletul de la inceputul jocului, pentru a ne asigura ca reusim sa transpunem toti jucatorii in universul pe care l-am proiectat.

Pana acum reactiile jucatorilor din ambele categorii ne-au adus multa bucurie si, sinceri sa fim, fix genul acesta de reactii ne indeamna sa incercam sa ne autodepasim mereu. Am auzit destul de des in ultimul timp remarci de genul “noi vom veni mereu la orice lansati voi” si cumva acest lucru ne arata ca jucatorii au incredere in brandul nostru si ne dorim sa pastram si sa continuam sa meritam aceasta incredere.

Escape Central: Ce planuri de viitor aveti (atat cu Troll Escape Rooms cat si cu The Codex)?

The Codex/Troll Escape Rooms: Pentru TROLL Escape Rooms avem in plan 2 camere noi, una dintre ele cu o tema foarte fun, pe care speram (dar nu promitem J) sa o lansam tot anul acesta. Pentru The Codex planurile sunt ceva mai complexe. Ne vom muta in curand intr-un spatiu mai mare si cel mai probabil nu vom lua niciuna din camerele existente cu noi (cu exceptia A Hollywood Murder Mystery). Camerele existente vor merge in alta tara, iar in locatia noua vom incepe cu Addams Family si apoi speram sa reusim sa implementam si Moulin Rouge, un joc pe care il avem planificat de mult timp.

Noua locatie de la The Codex va avea de asemenea si un spatiu dedicat pentru seri de Murder Mystery – acestea vor fi sub forma de events, tematice si adaptate pentru a marca ocazii speciale gen aniversari, corporate parties, Halloween, Craciun etc., precum si un spatiu dedicat unui nou gen de experienta tip escape.

Anul acesta suntem de asemenea implicati si intr-un proiect special si foarte complex, impreuna cu una din cele mai mari companii de entertainment din tara. Proiectul va “iesi la lumina” in luna octombrie si oricat de mult ne-am dori, nu putem spune deocamdata nimic despre el. Insa promitem ca de indata ce ni se va permite, va vom anunta despre ce este vorba :).

Escape Central: Cum vedeti piata escape rooms din Bucuresti in viitor? Va asteptati la operatori noi? Sau la reducerea numarului existent?

The Codex/Troll Escape Rooms: Credem ca numarul actual de operatori este cat de cat potrivit pentru piata din Bucuresti, insa calitatea experientelor oferite difera enorm.

Exista cativa operatori care lanseaza jocuri excelente, in care se poate vedea clar ca investesc o cantitate uriasa de timp, munca si resurse financiare. Dar exista si operatori care merg pe principiul “las’ ca merge si-asa” si din pacate trag intreaga industrie in jos si uneori chiar reusesc sa ii determine pe cei care incearca un escape room pentru prima data sa creada ca e o gluma si sa renunte definitiv.

Desi ne-am ferit mult timp sa dam detalii, poate ar fi cazul ca in sfarsit clientii sa afle ca un singur joc bun de escape in 2021 se traduce in zeci de mii de euro investiti si luni sau chiar ani intregi de munca pe branci. Un joc bun de escape nu va putea niciodata sa coste 25 -30 de lei de persoana, ci valoarea, munca si investitia in el se va reflecta in pretul camerei.

Un joc bun de escape este gandit sa te uimeasca, sa te binedispuna, sa te lase intotdeauna cu un sentiment de implinire si o dorinta asidua de a experimenta senzatia din nou. Un joc bun de escape inseamna ca ne-am gandit la fiecare pas, la fiecare variabila, la fiecare potentiala situatie si am planificat totul a.i. sa cream o experienta minunata. Pana la urma, orice produs sau serviciu are valoarea lui si desi atat Disney cat si parcul de distractii din colt au acelasi scop, pretul biletului de acces difera considerabil.

Per total, speram ca pe piata sa ramana operatorii buni, dedicati si pasionati cu adevarat de acest domeniu, cei care inteleg ca trebuie sa ofere experiente de calitate si care sunt gata sa investeasca orice este necesar pentru a atinge acest scop.

Iar legat de operatori noi, putem spune ca ne-am bucurat sa vedem in sfarsit un nou operator lansat pe piata (la care ati fost si voi) care promite mult si pare sa fie cu adevarat pasionat de domeniul de escape.  In trecut am avut dezamagiri mari cand am jucat camere lansate de oameni care nu pusesera niciodata piciorul intr-un escape room si care nu aveau idee cu ce/ cine se bat pe piata locala, dar credeau cumva ca ofera experiente de top.

Escape Central: Va multumim!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>