Interviu: Escape Arena despre Indiana Jones
Escape Central: Care este povestea Escape Arena? Cum si de ce v-ati apucat de escape rooms?
Escape Arena: Escape Arena a luat naștere din pasiunea noastră pentru jocurile de tip escape room. După ce am vizitat prima cameră în iunie 2015, Inception de la InsideOut Escape, am devenit foarte entuziasmați și am început să jucăm foarte multe camere. Până în luna octombrie jucasem deja 35 de camere și în aceeași perioadă am lucrat la conceptul primei noastre camere The last Adventure of Indiana Jones. Conceptul includea multe efecte speciale, emoții și senzații unice pentru participanții la joc.
Escape Central: Povestiti-ne despre camera Indiana Jones. Cat au durat amenajarile si pregatirile? Care a fost procesul de conceptie si realizare a camerei? Cui se adreseaza camera?
Escape Arena: Ne-am dorit foarte mult să realizăm un joc de escape room de tip aventură și cine ar fi fost cel mai potrivit personaj pentru o astfel de temă dacă nu Indiana Jones. Am vrut să transpunem acțiunea din film în jocul de escape room cât mai fidel și realist, păstrând cât mai multe detalii. Din această dorință, lucrările de amenajare a camerei au durat în jur de 9 luni și au implicat peste 20 de persoane (artiști, sculptori, ingineri s.a.). Cu această ocazie am dori să mulțumim încă odată artistului Cristian Bălan, cel care a realizat decorul camerei și al recepției și domnului Ioan Roman, care a realizat toate elementele mecanice.
Planurile inițiale ale camerei s-au modificat pe parcurs pentru că scopul nostru a fost să oferim o experiență de joc la cel mai înalt nivel și totodată ca jucătorii să iasă din cameră cu zâmbetul pe buze. Camera se adresează tuturor persoanelor cu vârsta de peste 16 ani.
Escape Central: Nu se intampla foarte des ca o echipa noua sa lanseze din prima o camera foarte buna. Care sunt reactiile jucatorilor pana acum?
Escape Arena: Ne-am propus să deschidem cele mai bune camere de escape room din București, lucru pe care îl considerăm absolut necesar pentru oricine își propune să înceapă un astfel de proiect, din prisma nivelului ridicat de pe piață la ora actuală (sunt multe camere foarte bune deschise în ultima perioadă). Suntem de părere că în momentul în care îți propui puțin, nu vei reuși să realizezi ceva WOW; pe când atunci îți setezi un obiectiv ambițios, îți întocmești un plan bine pus la punct și te dedici realizării acelui proiect, rezultatele nu au cum să nu fie pe măsură.
De la început am avut setat un obiectiv foarte ambițios, am dorit să intram pe piața de escape room cu ceva inovativ, și ne-am dedicat complet obținerii acestor rezultate. Proiectul Indiana Jones ne-a fost de la început foarte drag și sperăm ca toți jucătorii noștri să fie pe deplin mulțumiți, iar reacțiile lor la ieșirea din cameră ne bucură de fiecare dată.
Escape Central: Unele puzzleuri sunt foarte bine realizate si pare ca a fost foarte mult de lucrula ele. Fara a intra in detalii, cum va vin ideile? Cat de dificila a fost realizarea puzzleurilor din camera?
Escape Arena: Fiecare din noi a venit cu câteva concepte de camere (puzzle/decor/poveste/efecte speciale) și nu ne-a luat mult să stabilim că prima cameră pe care o vom realiza va fi Indiana Jones. După un brainstorming am selectat puzzle-urile din planul inițial care se integrau cel mai bine în tema camerei și am adăugat altele pe care le-am considerat ca fiind de mare efect. Ne-am dorit ca sentimentul pe care îl trăiești când intri în cameră să se asemene cu acela de a fi alături de Indiana Jones într-una din aventurile sale intr-un templu antic, așa că am fost foarte atenți la detalii în momentul în care am conceput puzzle-urile din cameră și la atmosfera generală de joc creată de rezolvarea puzzle-urilor.
Este adevărat că unele puzzle-uri au durat foarte mult fiind necesară multă precizie în realizarea lor Având în vedere nivelul de detaliu la al decorului și elementelor din cameră, putem spune că realizarea puzzle-urilor din templu a fost și încă este o mare provocare pentru că ne dorim să oferim o experiență unică jucătorilor.
Escape Central: Ce planuri de viitor aveti? Am vazut deja la receptie intrarile pentru inca doua camere care ne-au atras din prima interesul. Cat mai avem de asteptat pentru ele?
Escape Arena: Pe viitor ne propunem să deschidem câte o cameră nouă la fiecare 3-4 luni. Următoarea cameră pe care o vom deschide va fi The Hobbit, o poveste adaptată din cartea/ filmul cu același nume. Ce putem să spunem acum este că ne dorim cu fiecare cameră nou deschisă să venim cu inovații în ceea ce privește conceptul de escape room. A treia cameră pe care o vom deschide are o temă secretă pentru că ne dorim constant să surprindem. Putem doar să promitem jucătorilor că va fi o călătorie în altă lume.
Escape Central: Cum vedeti viitorul jocurilor escape room in Bucuresti? Ce fel de camere vom mai vedea in viitor? Cum va creste interesul pentru ele?
Escape Arena: Nivelul camerelor din București este deja ridicat iar unele dintre ele considerăm că sunt în top chiar la nivel european. Majoritatea operatorilor de pe piață au deja experiență în ceea ce privește dezvoltarea camerelor și toți încearcă să aducă ceva nou cu fiecare cameră deschisă. Cum tehnologia evoluează constant, multe efecte speciale devin accesibile implementării, așa că în scurt timp vor apărea camere în care jucătorul va avea impresia că game masterul a apăsat pe un buton pentru ca un obiect să se deschidă, și nu că acțiunea pe care tocmai a efectuat-o a produs acest eveniment. Suntem de părere că atâta timp cât operatorii vor oferi jucătorilor o experiență completă prin care acesta să se transpună în pielea personajelor din poveste, interesul pentru fenomenul escape room va crește constant.