Interviu: LockedUp despre camera JigSAW Puzzle

Avem un nou interviu cu LockedUp, una din cele mai active si profesioniste echipe din Bucuresti. Intrebarile de mai jos se refera la cea mai recenta camera a lor, JigSAW Puzzle, pe care am jucat-o de curand si care ne-a placut.

small

Escape Central: Care e povestea camerei JigSAW puzzle? Cat a durat realizarea ei?

LovkedUp: Ne lipsea din portofoliu un joc horror fiind in permanenta atenti si la solicitarile jucatorilor care constant ne intrebau daca avem de gand sa realizam un joc din acest gen. Cumva a fost naturala alegerea cand un membru al echipei a mentionat aceasta tema ofertanta in cadrul unei discutii. Avem in echipa persoane pasionate de psihologie criminalistica si psihopatologie, motiv pentru care de-a lungul timpului am adus la viata teme politiste care au in centrul povestii personaje incadrate in aceasta sfera.

Nu o sa va spunem exact cat a durat realizarea jocului Jigsaw Puzzle deoarece in acest punct nu mai este atat de relevant acest aspect. La toate jocurile lucram intre 6 luni si 1 an. La unele din ele lucram chiar in paralel in anumite perioade, asa cum a fost cazul anul acesta cu Jigsaw si The Amulet of Zorro la care inca lucram, dupa 5 luni in care am deschis deja Jigsaw. Putem spune ca am lucrat ani de zile deja la ele si nimeni nu are cum sa ne contrazica insa nu este in regula sa ne ducem atat de departe in afirmatii. Da, daca se lucreza 5 ore pe saptamana jocul va fi gata in 3 ani, insa daca se lucreaza 5 ore pe zi, 5 zile pe saptamana il poti lansa intr-un termen de minim 5 luni, maxim 1 an.

Asa cum ati observat si mentionat si voi, Jigsaw a fost atent gandit si executat. Tot ce trebuie sa se vada in joc se vede si tot ce nu trebuie sa se vada este bine ascuns. Spatiul are in spate un schelet intreg de spatii tehnice in care avem parti de electronica, masini de fum, sisteme audio si mecanisme ascunse care fac jocul sa functioneze iar tot ce ramane la vedere face parte exclusiv din joc, elemente de decor si puzzle-uri. Acordam din ce in ce mai multa atentie detaliilor atunci cand lucram la jocuri si consideram chiar si asa ca mereu putem aduce mici imbunatatiri pe parcurs.

 

Escape Central: A trecut ceva timp de la lansarea camerei. Care sunt reactiile jucatorilor pana acum? Cui se adreseaza camera in mod special?

Au trecut 4 luni de la lansare. Reactiile sunt cele mai bune de pana acum, putem spune sincer ca este cel mai apreciat joc al nostru la momentul actual. Este un joc care te tine in tensiune pe tot parcursul iar la final te lasa cu un zambet larg pe fata pentru o lunga perioada de timp. Majoritatea covarsitoare a echipelor ies cu cele mai frumoase zambete pe care le-am vazut in acesti ani. Avem parte de hohote de ras la final, toti se distreaza pe cinste de experienta traita dar si de reactiile coechipierilor.

Jocul se adreseaza tuturor pasionatilor de escape cu varsta implinita de 16 ani. In opinia noastra este pacat sa ratezi in acest moment al pietei orice joc nou lansat de una din echipele de operatori din oras pe criteriu de tema, gen sau dificultate! Nu stii niciodata ce surpriza te asteapta si cat de tare te poti bucura de o experienta inedita.

 

Escape Central: Sunteti una din cele mai active echipe de escape rooms din Bucuresti dupa numarul camerelor lansate. Cum reusiti sa veniti mereu cu idei noi si sa pastrati un nivel calitativ ridicat pe o piata in care numarul de noutati a scazut in ultimii ani?

Productia a devenit foarte complexa, echipele care stau in spatele jocurilor de escape rooms nu sunt numeroase si atunci efortul planificarii, coordonarii si implementarii lor este foarte ridicat. Spunem asta la modul general, nu doar despre LOCKEDup. Aceste aspecte, corelate acum cu asteptarile extrem de mari ale jucatorilor care vor cel mai frumos decor, puzzleuri tehnologizate care sa functioneze perfect si sa se integreze in tema cat mai bine si EFECTE…peste EFECTE…peste EFECTE…(totul in multi room de 10 camere daca se poate :)) ), duc la un proces extrem de indelungat de lansare si un numar al jocurilor noi din ce in ce mai scazut.

Echipa noastra intelege foarte bine aceste asteptari, asa cum v-am marturisit, noi suntem in primul rand jucatori pasionati de escape si abia dupa, creatori. De aici vine de fapt drive-ul nostru. Dupa 5 ani si 17 scenarii implementate cu succes (14 scenarii de escape rooms + alte 3 scenarii conexe) inca ne dorim sa facem asta la fel de tare ca in prima zi. Nu suntem super eroi – desi cateodata ne simtim asa privind in urma, insa atunci cand iti place cu adevarat ce faci, nu simti indatoririle profesionale ca pe o corvoada si poti sa-ti gasesti mereu bucuria in fiecare detaliu nou pe care il creezi de la zero. Constientizarea faptului ca din mintea si mainile noastre ies obiecte si experiente frumoase de care alti oameni se bucura foarte tare ne asigura o motivatie constanta.

Referitor la calitate, incercam ca atunci cand implementam un joc, acesta sa fie la cel mai bun nivel pe care il putem atinge tinand cont de abilitatile si resursele pe care le avem la dispozitie, precum si de parerile, abilitatile si nevoile jucatorilor nostri.

 

Escape Central: Ne plac foarte mult puzzleurile ingenioase pe care le gasim in camerele voastre. Care e procesul de proiectare si de implementare a lor? Cat de dificila este pregatirea si lansarea unei camere LockedUp?

Tot procesul porneste de la stabilirea temei potrivite pe spatiul existent de implementare. In momentul in care tema este 100% decisa, stabilim scenariul de desfasurare al jocului si apoi impartirea efectiva a spatiului total in spatii tehnice si incadrarea fiecarei incaperi in tema. Ulterior dezvoltam idei de puzzle-uri si props-uri, efecte potrivite, decorul fiecarei incaperi, triem ideile de puzzle-uri in functie de dificultate, le impartim pe tematica fiecarei incaperi si incercam sa le proiectam pentru a se incadra vizual cat mai bine in decor.

Durata cea mai mare de timp din acest proces o petrecem in faza de proiectare efectiva a fiecarui puzzle si props si in realizarea decorului. Fiecare puzzle are o componenta de design si una de electronica/mecanica si este executat dintr-o multitudine de piese prinse/lipite/insurubate/sudate in functie de caz. Conteaza foarte mult si alegerea materialelor cu care lucram. In functie de alegerea lor implementarea este mai usoara sau mai dificila.

La Jigsaw am lucrat cu foarte mult metal si a fost destul de dificil de manevrat, curatat, taiat si finisat iar aceste detalii au lungit procesul de implementare destul de mult. Pe masura ce jocul este implementat el este si testat. Fiecare puzzle/cutie/usa/props are parte de zeci si sute de verificari din momentul in care este realizat si implementat. Aceste verificari continue ne ajuta sa rafinam jocul pe masura ce il implementam. Astfel reducem posibilele probleme si daune care pot sa apara imediat ce jocul este lansat.

O parte foarte migaloasa si de durata avem si la final, cand totul este gata insa fiecare detaliu este reluat si corectat odata cu testele facute de echipe reale. La fiecare joc pe care il pregatim descoperim noi materiale cu care putem lucra si noi modalitati prin care putem ajunge la rezultatele dorite. Cumva fiecare joc putem spune ca seamana cu celelalte insa in acelasi timp sunt total diferite. In aceasta industrie ne luptam sa aducem la viata povesti vechi si cateodata uitate insotite de tehnologii actuale sau sa reinterpretam povesti actuale carora le dam un twist personal in speranta crearii unor experiente memorabile. Pana la urma despre asta este vorba la final. Tot efortul merita, in momentul in care ai lansat jocul iar el este apreciat de jucatori.

 

Escape Central: Care sunt planurile de viitor? Asteptam cu interes urmatoarele voastre proiecte!

Asa cum am povestit deja, inca lucram sa lansam The Amulet of Zorro – o reinterpretare savuroasa a celebrului justitiar mascat. Incercam sa o lansam cat de curand se poate. Stiti deja despre noi ca preferam sa iesim cu jocurile cand sunt gata. Exact ca o surpriza buna….nu vrem sa facem promisiuni si nici sa anuntam cu mult timp inainte ce si cum urmeaza sa facem.

Avem inca o multime de idei si planuri noi pe care dorim sa le vedem implementate, aici includem jocuri noi de escape rooms, insa nu numai. Dorim sa introducem in piata si alte experiente, conexe cu escape room-ul, la un nivel mult mai mare ca dimensiuni si potential, precum si experiente mobile, dar toate la timpul lor. :) Promitem sa povestim cu voi dupa fiecare dintre ele. Pana atunci insa, ii incurajam si sustinem pe colegii si prietenii nostri din Bucuresti sa lanseze experiente noi de care sa ne bucuram impreuna.

 

Multumim Escape Central! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>