The Flying Dutchman – Review

By admin on July 19, 2015

Una din camerele Breakout, Sherlock’s Despair, se afla deja in topul nostru. Asa ca atunci cand am auzit ca au lansat o camera noua, nu am mai stat pe ganduri si am fost sa o jucam. The Flying Dutchman spune o poveste inspirata din seria Pirates of the Caribbean si ne-a intampinat cu decoruri fabuloase, puzzleuri cool si un joc care evolueaza si te tine in priza. O experienta pur si simplu “wow”!

Pirates (1)

 

Poveste

Breakout continua cu Flying Dutchman traditia camerelor bazate pe filme. In cuvintele lor: din adancurile oceanului o nava se ridica cu un schelet masiv la prora, sadind frica in inimile tuturor piratilor. Corabia blestemata The Flying Dutchman porneste in calatorie din nou, condusa de capitanul sau nemilos. Davy Jones a fost odata un simplu om dar a fost blestemat de femeia pe care o iubea sa navigheze pe veci oceanele lumii si sa duca sufletele celor morti in lumea cealalta. Un obiect foarte pretios a fost furat de pe corabie iar capitanul il vrea inapoi cu orice pret. Tu faceai parte din grupul de pirati care au pradat nava, dar ai fost lasat in urma cand ati fost descoperiti. Acum trebuie sa gasesti o scapare din strafundul corabiei lui Davy Jones pana cand va fi prea tarziu si va trebui sa faci parte din echipajul blestemat al acestuia… pentru totdeauna!

Atmosfera si design

Decorurile spectaculoase te intampina dinainte sa intri in camera. Intrarea in The Flying Dutchman este foarte tare – un teaser pentru ce te asteapta inauntru. Am stat putin la taclale inainte de joc, dar adevarul e ca ardeam de nerabdare sa incepem cand am vazut o asemenea usa:

Pirates (5)

Impresia initiala, odata intrati, este mai mult decat pozitiva; asa cum ziceam, decorurile sunt spectaculoase. Am mai folosit in trecut expresia “decoruri lucrate manual” in unele camere, dar The Flying Dutchman duce acest concept la un alt nivel. In primul rand, pentru prima data intr-un escape room, nu mai ai impresia ca esti intr-o cladire. Pasind pe usa ai intrat in atmosfera de pe vas si ai uitat de lumea de afara inca de la inceput; modul de amenajare a peretilor si atmosfera sunt foarte captivante.

Am mai vazut diverse elemente lucrate manual in alte camere: mai un cufar, mai o cutiuta, mai un mic mecanism. In acest caz, insa, decorurile lucrate cu migala de artisti plastici si care reflecta foarte bine diverse elemente din film sunt absolut fantastice. Si nu vorbim doar de mici obiecte, vorbim de decoruri in toata regula care s-ar regasi foarte bine si intr-un film.

Un zece cu felicitari pentru modul de amenajare a camerei – s-a vazut experienta acumulata in celelalte camere ale lor, in special in Sherlock’s Despair. Totul este lucrat cu grija, fiecare perete si fiecare puzzle sau element de decor. Lumina este folosita in mod inteligent iar muzica se modifica de la o etapa de joc la alta. In final, o atmosfera care se leaga si care reuseste ceea ce ar trebui sa fie un obiectiv principal pentru orice camera – sa te scoata pentru o ora din cotidian si sa te introduca intr-o atmosfera fantastica si cat mai captivanta.

La amenajarea camerei a lucrat o echipa de 12 oameni ce a inclus o echipa speciala dedicata pentru manopera lemnului, 3 electricieni, 2 artisti plastici, 2 electronisti plus echipa Breakout. La un asemenea nivel nu prea mai avem cum sa ne entuziasmam la eforturile unor operatori noi, care lanseaza in graba cate o camera echipata cu mobila de la Ikea si cateva lacate cu cifru. Dar, sa revenim.

Joc si Puzzleuri

Nivelul de dificultate este mediu. The Flying Dutchman este o camera pe care o putem recomanda fara rezerve oricui: de la incepatori, care cu multa atentie si ceva hinturi se pot descurca fara probleme, pana la avansati care se vor bucura de surprizele din joc si decorurile de care ne tot minunam.

Dupa ce am intrat in camera si ne-am minunat de decoruri, prima impresie legata de gameplay a fost: “hmmm, doar atat? o camera foarte bine amenajata, dar cam simpluta, nu pare ca vom avea multe de facut”. Mare greseala :) In acest caz, what you see is not all what you get. Jocul te tine in priza pentru ca evolueaza. Nu vrem sa spunem mai multe, dar credeti-ne pe cuvant ca modul in care jocul se desfasoara pana la final va va tine in priza si va va face sa va intrebati permanent: si acum ce mai urmeaza? Da, unele camere de top ne-au cam obisnuit prost din acest punct de vedere – acum nu prea mai vrem jocuri clasice, in care din primele minute stii cam tot ce ai de facut ramanand doar sa descoperi cum. Inca o data, felicitari pentru Breakout.

Puzzleurile sunt cool. Ce intelegem noi prin asta? Vorbim de puzzleuri care nu sunt foarte clasice, multe din ele tehnologizate, si care se leaga de tema camerei; puzzleuri care te tin prins in poveste, nu din cele in care doar trebuie sa ghicesti coduri si siruri de numere pentru clasicele lacate cu cifru. Tehnologia este folosita discret pentru a face lucrurile sa se intample; evident ca nu vei gasi gadgeturi electronice pe corabia de pirati.

Nu va vom povesti prea multe despre puzzleuri, dar au fost multe chestii cool prin camera. Sunt si destule puzzleuri ne-standard; sa nu credeti ca daca ati fost la multe camere cam stiti la ce sa va asteptati. E nevoie de putina atentie (uneori putin mai multa), ceva indemanare si creierul bagat in viteza. Rezultatul? o experienta foarte fun si foarte smart. Mai vrem sa mai vedem asemenea camere.

Asta inseamna un joc care “se leaga”: decoruri, obiecte, puzzleuri, lumina, muzica, gameplay – totul este subordonat povestii si nu compus din elemente separate aruncate la gramada in speranta ca va iesi un joc bun.

Logistica pentru jucatori

Camerele Breakout se gasesc pe Strada Nicolae C Dona Nr. 18 in Bucuresti. Receptia este frumos amenajata, siteul web este foarte bine facut (si are toate patru camerele in aceeasi pagina de rezervari, ceea ce mi se pare un plus) iar discutiile dinainte de joc sunt intotdeauna cool la ei.

Alte informatii si observatii

Pentru informatii suplimentare si rezervari viziteaza pagina de prezentare pe escapecentral.ro sau siteul oficial Breakout. Breakout mai opereaza inca trei camere: Sherlock’s Despair (pe care v-o recomandam la randul ei; click aici pentru prezentare si aici pentru review), Hannibal’s Playground (click aici pentru prezentare si aici pentru review) si Rosemary’s Baby (click aici pentru prezentare si aici pentru review). Breakout are planuri de extindere in alte orase, dar speram sa mai vedem o camera noua si in Bucuresti in lunile urmatoare.

Concluzii

Cand mergi la o camera noua a unei echipe care te-a impresionat in trecut, stii la ce sa te astepti: o camera si mai tare decat ce ai mai vazut de la ei. The Flying Dutchman, insa, ne-a depasit chiar si aceste asteptari ridicate, asa ca v-o recomandam cu caldura. Indiferent ca sunteti avansati sau incepatori, The Flying Dutchman trebuie inclusa neaparat pe lista voastra in vara asta. Don’t miss it!

 

Good

  • Decoruri spectaculoase, lucrate manual, demne de o productie de film
  • Un joc care te evolueaza si in care nu ai cum sa te plictisesti
  • Puzzleuri foarte cool, tehnologizate discret, care se leaga bine cu povestea camerei

Bad

  • La camerele care ne plac asa mult, principalul "bad point" este ca, inevitabil, ajung la final :) Am fi vrut sa mai jucam!
  • Probleme minore de sunet, dar rezolvabile
9.2

6 Comments

  1. A fost o camera cu un decor frumos si multa recuzita dar camera este departe de nota primita. A fost o experienta de gasit elemente. Mai nimic de rezolvat. Cauta bine cheile!!! Este deasemenea foarte tehnologizata dar cateva dintre elementele tehnice ale camerei nu au funtionat. Evadarea din aceasta camera nu a adus satisfactie ci mai mult frustrare. Deasemenea un lucru foarte neplacut a fost ca se vedeau prea usor cablurile de la sistemele electonice. Aceastea nu erau ascunse de multe ori deloc. Am ajuns la ele foarte usor, uitandu-ne in locuri ce pareau sa faca parte din joc. Aceastea camera a primit 9.5 dar este mult mai slaba decat DaVinci(9.6).

    Reply
  2. Perfect de acord cu ce scrie Mihai!

    Reply
  3. Noua ne-a placut de departe cel mai mult din toate camerele vizitate pana acum (inclusiv da Vinci). Parca am fi fost in film, lipsea Jack Sparrow.

    Reply
  4. Am vizitat si noi camera ieri, a 3a experienta de escape rooms (dupa Leonardo da Vinci si The Black Pearl). Din pct nostru de vedere este sub The Black Pearl, ambele camere impartasesc aceeasi idee – Piratii. Punctele negative au fost faptul ca puteai sa vezi f usor mecanismele, iar cablurile electrice omniprezente au scazut din experienta. Imersiunea in poveste a fost aproape imposibila mai ales prin prima usii de la intrare care era mult prea subtire si se vedea si auzea f clar prin ea. Insa au fost si multe parti pozitive, puzzel-urile bine alese, mecanismele au functionat, diversitatea lor. La inceput parea o camera simpla: “Oare ce facem noi aici 1 ora?”; insa pe parcurs se ivesc multe surprize. O camera pe care o recomandam cu caldura daca ar mai lucra putin la cosmetizarea mecanismelor si mici imbunatatiri la izolare. Urmatoarea camera pe lista de la Break-out este Star Wars.

    Reply
  5. E geniala.
    Te simti fix ca intr-o corabie datorita atmosferei f realiste.

    Reply
  6. Nota este mai mult decat exagerata. Multe din elementele din camera nu functioneaza. Poate ca a fost vizitata de un numar foarte mare de oameni, dar ar fi fost normal sa repare ce s-a stricat. Scandura cu care este acoperita fereastra cade daca o atingi (si avand in vedere ca nu stii exact ce este acolo, o atingi), mecanismele din spate sunt vizibile, ultimele puzzle-uri nu au functionat decat cu putin “ajutor”, la un alt puzzle am ramas cu o parte din recuzita in mana si am pierdut mult timp pentru a-l repara. Desi toate acestea au adus un plus de distractie in echipa noastra, au scazut din experienta overroll si nu pot da mai mult de 7.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Sign In

Sign Up

Lost Password

Sign In