Interviu The Void despre camera Tahicardia

Am jucat noua camera Tahicardia de la The Void si ne-a placut mult, dupa cum puteti citi in reviewul nostru. Cu aceasta ocazie am rugat echipa The Void sa ne acorde si un scurt interviu. Gasiti raspunsurile lor in continuare.

185316295_1693127514209093_6872642574929218155_n

Escape Central: Care este povestea realizarii camerei Tahicardia? Cum abordeaza The Void conceptia si executia unei noi camere?

The Void: Inca de la inceput ne-am propus sa facem o trilogie horror, deci aveam de mult timp o idee legata de tema camerei. De regula pornim de la o schita 3d a spatiului, o lista de puzzle-uri mai mult sau mai putin definite in momentul respectiv, si alte idei de decoruri si efecte speciale pe care vrem sa le incorporam. Apoi ne gandim la compartimentarea spatiului, amplasarea puzzle-urilor si flow-ul jocului, iluminare si soundtrack la modul general.

La Tahicardia, ca si la Coven si Madhouse, am pornit de la o tema generala si povestea am conceput-o mai mult din mers, cu siguranta e un lucru pe care il vom aborda in mod diferit la proiectele urmatoare.

Escape Central: Cat a durat realizarea camerei? Cum ati lucrat la decoruri si puzzleuri?

The Void: Din momentul in care ne-am apucat de construit pana am terminat au trecut 3 ani, plus cateva luni de teste si modificari. Un puzzle de obicei incepe cu o idee de gameplay sau de o stare pe care vrem sa o inducem jucatorilor. Pe urma ne gandim la diverse idei de abordare a jocului, modul in care va arata si se va integra in camera, modul in care il vom produce si automatiza, si alte considerente tehnice. Odata ce ne hotaram asupra acestora, facem o schita 3d a puzzle-ului, in urma careia il producem fie folosind procese automatizate gen debitare laser, cnc, printare 3d, fie manual. Dupa ce adaugam si electronicele, unde e cazul, si avem un prototip functional, urmeaza testarea lor, ajustari si modificari, chiar reiterari. Poate dura cel mai mult acest pas al procesului si rar se intampla sa fim multumiti de cum iese un puzzle din prima.

Alegerea materialelor cu care am lucrat a fost un factor important pentru partea de look & feel, iar restul de decor si detalii le-am creat mai mult spontan, prin trial and error si diverse idei care ne-au venit pe parcurs.

Escape Central: Care sunt reactiile jucatorilor? Ce le place cel mai mult? Ce ii surprinde?

The Void: Reactiile au fost mai bune decat ne asteptam! Tinand cont ca am experimentat cu un gameplay mai dinamic si mai fizic decat ce e obisnuit intr-un escape room, ne-a fost greu sa anticipam cum o sa fie jucat si perceput acest tip de joc, si se pare ca ritmul alert si implicarea fizica surprinde si atrage jucatorii. O alta reactie este aceea ca jocul nu e atat de horror pe cat lasam impresia :)

Escape Central: Care au fost principalele provocari in realizarea camerei? De ce a durat asa de mult timp executia?

The Void: Ne face mare placere sa construim camere de escape room si o facem cu pasiune. E un proces in care invatam si descoperim constant, ca niste copii care descopera jucarii noi, descoperim tehnici si unelte cu care ne jucam. Incercam sa nu ne setam un deadline si sa ne ducem ideile la bun sfarsit cu cat mai putine compromisuri.

Au fost ceva provocari, partea de soft a fost destul de ambitioasa, am folosit foarte multe surse de iluminat pre-programate dupa soundtrack, dar gandite si ca ghidaj prin spatiul de joc, am incercat si sa mai echilibram balanta intre jucatorii cu multa experienta si cei incepatori printr-un sistem de dificultate auto-ajustabil. O mare provocare a fost si incorporarea unui numar mare de puzzle-uri si mecanisme in spatiul restrans pe care l-am avut la dispozitie, fapt care ne-a limitat din anumite puncte de vedere si ne-a ingreunat munca.

Un alt motiv pentru care a durat asa mult a fost echipa restransa pe care o avem, faptul ca nu am lucrat chiar constant la camera, uneori printre rezervari, cu siguranta am luat si decizii proaste care ne-au costat timp, anul trecut am avut si o pauza lunga din cauza pandemiei. Sigur ca putea fi realizata intr-un timp mai scurt.

Escape Central: Ce planuri de viitor aveti? Pe cand urmatoarea camera? (speram sa nu mai asteptam patru ani!)            

The Void: Avem cateva idei de camere, una dintre ele intr-un stadiu destul de avansat. Este vorba de o camera inspirata din salile de arcades din anii 90, deci nu va fi o tematica horror. Inca nu avem o locatie pentru aceasta camera, insa vom avea o echipa mai mare pentru acest proiect si o vom putea executa mai repede. Nu vom da niciun pronostic :)

Escape Central: Multumim!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>