Interviu: Captive Escape Room

Cea mai recenta camera jucata de noi a fost Captive Outside Reality de la Captive Escape Room. Ne-a placut, asa ca am realizat un interviu cu echipa Captive Escape, pe care vi-l prezentam mai jos. 

outside-reality

 

Escapecentral.ro: Care este povestea Captive Escape Room? De ce escape rooms?

Captive Escape Room: Noi, la Captive Escape Room, suntem o gasca de patru prieteni care voiau sa puna bazele unui business comun si prospectau diverse variante. Ideea ne-a venit dupa ce ne-am jucat la alte escape room-uri din Bucuresti (destul de putine, ce-i drept, pentru ca, odata ce am demarat proiectul, nu am mai avut timp de nimic). Bazele le-am pus la o bere. De acolo a plecat totul: intalniri, plan de afaceri, concepte, etc. Au urmat gasirea locului potrivit, un open space de 300 mp, si amenajarea efectiva. Oficial, am deschis portile in septembrie anul trecut. Am inceput cu doua camere, Langdon’s Challenge si Puzzling Colors, si am functionat asa pana in ianuarie, anul acesta, cand am deschis si Captive Outside Reality. Povestea continua cu cea mai recenta camera a noastra, Coca-Cola – The Secret, realizata in colaborare cu Coca-Cola Romania. Aceasta marcheaza o premiera, din cate stim noi, mondiala, fiind prima camera care s-a nascut dintr-un parteneriat intre un operator de escape rooms si un mare brand international.

In scurt timp, vom inaugura si cea de-a cincea provocare pentru amatorii de evadari. Inca nu am ales un nume, dar povestea este centrata in jurul celebrului spion britanic James Bond si va fi un escape room fara lacate sau chei. Odata finalizata aceasta ultima camera, credem ca vom fi cea mai mare locatie de escape rooms din Bucuresti, cu cinci camere de joc, o capacitate maxima de 30, chiar 35 de jucatori concomitent, un lobby de 85 mp si o suprafata totala de 300 mp. De la bun inceput am vrut sa ducem business-ul in aceasta directie pentru ca numarul mai mare de camere si spatiul prezinta avantaje, atat de natura financiara, cat si ca promovare. Feedback-ul clientilor pana in prezent este unul excelent ceea ce ne da incredere ca suntem pe drumul cel bun.

 

Escapecentral.ro: Ce aduceti nou fata de concurenta in continua crestere?

Captive Escape Room: In primul rand, incercam sa fim cat mai originali. Sa zicem ca este una dintre valorile care ne definesc si pe care o aplicam in tot ceea ce facem, plecand de la puzzle-uri si ajungand la metodele de promovare sau la discount-urile pe care le oferim. Incercam sa nu avem nici un viciu de logica in puzzle-urile pe care le concepem si le dam vizitatorilor nostri ocazia de a se simti ca niste eroi in propria lor aventura. De fapt, satisfactia clientilor este caramida care sta la baza intregii noastre filosofii de business. Alt lucru nou pe care il aducem in lupta pentru primul loc este o orientare corporate pronuntata si posibilitatea de a organiza team building-uri, petreceri sau alte tipuri de evenimente cu participanti numerosi in conditii optime. Oferim o receptie de 85 de mp, cu peste 30 de locuri de stat jos, amenajata astfel incat oricine ne calca pragul sa se simta ca acasa, sa bea un ceai sau o ciocolata calda si sa isi incalzeasca mintea cu tot felul de brain twisters sau board games. Pe scurt, incercam sa asociem Captive Escape Room cu termeni cheie, precum inovatie, distractie, prietenie si profesionalism.

 

Escapecentral.ro: Povestiti-ne despre camerele voastre. Care sunt reactiile jucatorilor? Cui se adreseaza acestea?

Captive Escape Room: Asa cum  spuneam si mai sus, in acest moment operam patru camere. Acestea sunt Langdon’s Challenge, Captive Outside Reality, Coca-Cola – The Secret si Puzzling Colors, urmand sa deschidem camera lui 007. Fiecare camera pe care o punem la dispozitia clientilor nostri este o experienta unica, cu farmecul sau, cu propria desfasurare a jocului si un nivel ridicat de tehnologizare. Mergem foarte mult pe ideea de factor surpriza ca recompensa pentru rezolvarea puzzle-urilor si reusim sa le pastram entuziasmul si atentia jucatorilor pe tot parcursul jocului. Am avut pana acum numai reactii pozitive, dovada fiind si return rate-ul mare pe care il avem (numarul de echipe care, dupa ce incearca una din camerele noastre, se intorc pentru a le juca si pe celelalte). Faptul ca avem grade de dificultate diferite ne aduce atat clienti care se afla la inceput de drum in ale escape room-urilor, cat si clienti care au multe evadari la activ. Ceea ce au toti in comun este bucuria de la finalul jocului. Sunt oameni curiosi, sociabili, destepti, educati, care vor sa se bucure de o experienta autentica si sa isi antreneze mintea. Multi dintre ei raman surprinsi sa afle ca noi ne cream conceptele si tot noi le si executam. Speram sa tinem pasul cu exigentele lor si sa ne ridicam intotdeauna la inaltimea asteptarilor pe care le au.

 

Escapecentral.ro: Ce ne puteti spune despre camera lansata in colaborare cu Coca-Cola? Ni se pare o premiera interesanta si am vrea sa stim mai multe.

Captive Escape Room: Camera reprezinta o premiera in ceea ce priveste un nou tip de colaborare, aceea dintre un operator de escape rooms si un brand international. Si nu orice brand, ci cel al carui nume este al doilea cel mai inteles cuvant din lume dupa „ok”. Dar, ea mai marcheaza o premiera in interactiunea unei companii cu consumatorul final. Nu credem sa existe o metoda de promovare mai challenging, mai engaging si mai funny.

Iar, interactiunea oamenilor cu brand-ul dureaza pana la o ora, atat cat dureaza si jocul, ceea ce este un timp de expunere foarte mare in termeni de advertising. Poate doar un muzeu al companiei respective sa ofere ceva similar, dar, evident, lipsit de provocarea evadarii si tot ce implica aceasta provocare. Bineinteles, nu a fost usor sa realizam un escape room despre care unii au plecat cu pareri preconcepute. Existau oameni care gandeau ca imersiunea marilor companii in lumea escape room-urilor va ruina romantismul ideii, dar nu e fost deloc asa. Oamenii sunt incantati de experienta. Camera este una super interactiva si distractiva, cu un joc neliniar care le permite echipelor bine organizate sa obtina timpi foarte buni, cu un grad ridicat de mecanizare si cu un farmec aparte. Se preteaza atat pentru incepatori care au parte de o provocare destul de solicitanta, dar si pentru avansati, care se bucura de o experienta ce ii tine in priza pe tot parcursul jocului. Asadar, din punctul nostru de vedere este o camera pe care ar trebui sa o incerce oricine vrea sa se joace intr-un escape room.

 

Escapecentral.ro: Care sunt planurile voastre de viitor?

Captive Escape Room: Planurile noastre pot parea pentru multi ambitioase si foarte optimiste, insa am vrea sa devenim un escape de referinta la nivel mondial. Intentionam ca, incepand cu jumatatea anului viitor, sa implementam proiectul nostru, evident, cu imbunatatirile de rigoare, in alte tari. Ne dam seama ca nu va fi deloc usor si ca vom intampina dificultati, mai ales pe partea de finantare, insa suntem increzatori ca avem un model bun de business si, cel putin pe hartie, strategia pare realizabila. Vom vedea cat de departe vom ajunge, insa mergem pe principiul ca daca vrei sa ajungi sus, trebuie sa iti fixezi tinte cat mai inalte.

 

Escapecentral.ro: Ce camere interesante ati jucat in ultima vreme si pe care le-ati recomanda si altora? Pentru noi conteaza foarte mult opiniile operatorilor de camere despre cele mai bune escape rooms din Bucuresti.

Captive Escape Room: Din pacate, asa cum spuneam si la inceputul interviului, lipsa de timp ne-a tinut departe de bucuria de a ne juca noi insine. Speram ca, dupa ce terminam lucrul la cea de-a cincea camera, sa facem un tur al celor mai bune camere din Bucuresti. Avantajul este ca traim intr-un oras care are parte de multe escape room-uri reusite, iar noi de-abia asteptam sa ne jucam. Cumva, sa intoarcem vizita atator prieteni care ne-au vizitat si care sunt, la randul lor, operatori de escape rooms. Promitem sa revenim si cu topul nostru dupa ce le vom incerca.

 

Escapecentral.ro: Multumim!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>